O projekte i-Health

Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.

 

Aktuality

D. Zachar, INEKO: Žonglovanie s číslami alebo rozpočet na budúci rok
Akýkoľvek rozpočet, ten štátny nevynímajúc, by mal byť len prostriedkom na napĺňanie stanovených cieľov, a nie konečnou métou a vrcholom snaženia aktérov. Začnime sa preto baviť o tom kľúčovom - aké verejné služby za verejné peniaze dostávame, akú kvalitnú zdravotnú starostlivosť, pre koľko pacientov, v akej časovej dostupnosti vieme získať za akú sumu peňazí a porovnávajme alternatívy alokovania verejných zdrojov, aby každé vynaložené euro bolo použité čo najefektívnejšie.
Dátum: 16.10.2015
 
O konfliktoch záujmov vo vedení ÚDZS

Samotný konflikt záujmov ešte nemusí diskvalifikovať verejného funkcionára. Musí byť však jednoznačne deklarovaný a potom prijaté také opatrenia, ktoré minimalizujú riziká zaujatého rozhodovania v dotknutej veci, hoci riziko ovplyvňovania sa nedá nikdy vylúčiť. Preto je jedným z riešení v prípadoch, kde hrozí konflikt záujmov, nadštandardná otvorenosť a transparentnosť, ktorá umožňuje účinnejšiu verejnú kontrolu.
Príliš časté nominovanie ľudí, ktorí majú alebo mali rôzne podnikateľské záujmy v zdravotníctve, do vysokých funkcií v rezorte môže naznačovať, že v slovenskom zdravotníctve existuje veľký priestor na tzv. vyberanie renty, čiže rekordne vysokú ziskovú maržu sa dá dosiahnuť skôr pri "obchodovaní" so štátom ako pri štandardnom biznise.

Dátum: 14.10.2015
 
Nemocnice v SR 2014-2015

Verejné výdavky na ústavnú zdravotnú starostlivosť, ktoré tvoria vyše 95% ich celkových zdrojov, stúpajú v poslednom období výrazne rýchlejším tempom ako medziročné zvyšovania celkových disponibilných zdrojov v zdravotníctve či výdavkov verejného zdravotného poistenia na celú zdravotnú starostlivosť. Kým v rokoch 2013 a 2014 vzrástli celkové disponibilné zdroje v zdravotníctve o 0,2%, resp. o 2,1% a výdavky zdravotných poisťovní na celú zdravotnú starostlivosť o 4,0%, resp. o 5,7%, tak výdavky poisťovní na ústavnú zdravotnú starostlivosť sa medziročne zvýšili až o 7,5% v roku 2013, resp. o 10,7% v roku 2014.

Dátum: 09.10.2015
 
O činnosti Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou

Ficove vlády systematicky oslabili politickú nezávislosť ÚDZS a to je jedna z najvážnejších slabín tohto najzásadnejšieho kontrolného orgánu v zdravotníctve, ktorý by mal byť najväčším garantom a "strážnym psom" správne poskytovanej zdravotnej starostlivosti pacientom a solventnosti zdravotných poisťovní. Naše výčitky smerujú aj k určitej "neviditeľnosti" Úradu smerom k širokej verejnosti. Podľa nášho názoru by ÚDZS mal v oveľa väčšej miere aktívne vystupovať vo verejnej diskusii, mal by viac poukazovať na problémy, s ktorými sa stretol pri svojej kontrolnej a dohľadovej činnosti a mal by verejnosti vysvetľovať svoju misiu.

Dátum: 09.10.2015
 
O zverejňovaní platov a odmien manažérov zdravotných poisťovní

Platy a odmeny manažérov zdravotných poisťovní, ako aj ich zamestnancov sú hradené zo správneho fondu, ktorého výška, momentálne maximálne 3,5 % zo zdravotných odvodov, je regulovaná zákonom. Podľa judikátu Najvyššieho súdu SR sú prostriedky správneho fondu zdravotnej poisťovne jej majetkom a môže s nimi v rámci svojej prevádzkovej činnosti nakladať voľne. Kým v prípade štátnej poisťovne nás zaujíma, ako s týmto majetkom narába, pri súkromných poisťovniach ide o súkromný majetok.

Dátum: 07.10.2015
 
Stránkovanie:
 
 
 
Copyright © 2025 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS