O projekte i-Health

Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.

 

Aktuality

O návrhu VšZP rozdeliť čakačky na dobrovoľné a nedobrovoľné

Návrh VšZP považujeme za legitímnu snahu o zreálnenie núteného (rozumej: nedobrovoľného) čakania na plánované operácie. Je to tiež plus pre rozvíjanie tzv. manažovanej starostlivosti poisťovní o pacienta. Treba však veľmi dbať na to, aby sa tento návrh nezneužil, a preto je nutné zverejniť, aké budú pravidlá zmeny statusu z nedobrovoľného čakateľa na dobrovoľného, a tiež ako bude môcť verejnosť kontrolovať tento proces.

Dátum: 29.07.2013
 
O tom, že tovar dodá nemocnici i firma, ktorá v tendri prehrala

Jedným z dôvodov, prečo víťaz tendra odoberá časti zákazky od neúspešných uchádzačov, môže byť objektívny nedostatok dodávateľov potrebného zariadenia. Nedá sa však úplne vylúčiť ani eventualita protisúťažného rozdelenia trhu medzi uchádzačmi, resp. kolúzneho správania sa firiem a následnej kompenzácie vo forme subdodávok.

Dátum: 26.07.2013
 
O odmietaní štátnych inštitúcií poskytovať verejnosti informácie

Ak majú štátne nemocnice, resp. MZ SR k dispozícii požadované údaje o aktuálnych hospodárskych výsledkoch a zadlženosti nemocníc, nevidíme dôvod, prečo by ich mali utajovať. To isté platí aj o Sociálnej poisťovni a informáciách o exekúciách voči zdravotníckym zariadeniam.

Dátum: 25.07.2013
 
O plánovanej dotácii bratislavskej župy pre pohotovosť v nemocnici v Malackách

Optimálnym riešením by bolo, keby bratislavská župa jasne a merateľne definovala verejný záujem v oblasti poskytovania ústavnej pohotovostnej služby a lekárskej služby prvej pomoci, kde by nemali chýbať kritéria časovej dostupnosti a základné kvalitatívne parametre. O takto definovanú verejnú službu by potom mali v otvorenej súťaži zabojovať rôzni poskytovatelia, ktorí by spĺňali župou definované kritériá. Kritériá by samozrejme nemali byť našité na mieru konkrétneho poskytovateľa. Jedine v skutočnej súťaži s viacerými uchádzačmi by mohla byť vygenerovaná efektívna, a pre obyvateľov župy férová cena za poskytovanie pohotovosti.

Dátum: 24.07.2013
 
Marian Kollár, prezident SLK o vládnom projekte unitarizácie zdravotného poistenia

"Vládna moc sa spolieha na ľúbivý argument odstránenia zisku súkromných zdravotných poisťovní. No bez nastavenia jasných transparentných pravidiel, oddelenia od politickej závislosti a riadenia odborníkmi, nie dosadenými poslušnými nominantmi, sa systém rúti do čias nekontrolovaného centralizmu a odstránenie zisku je len marketingovou bublinou zakrývajúcou tento fakt. Pokušenie moci (a obrovského balíku peňazí) spojené s ovládaním jedinej zdravotnej poisťovne je v tomto prípade oveľa silnejšie ako racionálne spravovanie toho, na čo sa skladajú každý mesiac občania."

Dátum: 15.07.2013
 
Stránkovanie:
 
 
 
Copyright © 2025 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS