Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.
Premrštené náklady a meškanie relativizujú potenciálne spoločenské úžitky z tohto projektu a pri porovnaní so súkromným sektorom vidno, že to ide robiť výrazne lacnejšie, lepšie a rýchlejšie. Súkromné iniciatívy boli dôsledkom otáľania štátu a čiastočne suplujú štát a jeho meškajúci eHealth. Ak by štát rozmýšľal ako riadny hospodár, mohol prevzatím súkromných riešení pri elektronizácii služieb dosiahnuť za menej peňazí rovnaké ciele, ako boli plánované pri štátnom eHealth-e.
Plusy: PCG, tlak na posilňovanie PAS a všeobecných lekárov, reporting marketingových výdavkov farmafiriem.
Mínusy: absencia systémových zmien, zadlženosť štátnych nemocníc, predražené tendre, nejasné zazmluvňovanie zo strany VšZP, konflikty záujmov, žiadna optimalizácia siete, meškajúci eHealth a DRG, chaos v poplatkoch, projekt jednej zdravotnej poisťovne.
Deklarované prísnejšie pravidlá pri nákupoch v štátnych nemocniciach prišli vždy až po prevalených kauzách, ktoré sa kontinuálne tiahli skoro počas celého funkčného obdobia. Mnohé z nich zostali, ak vôbec, len na papieri, prípadne ich realizácia bola úplne bezzubá a neúčinná (viď napr. porovnávanie cien zemiakov v nemocniciach).
Pozitívom je, že SMER chce tlačiť na presun pacientov z ústavnej do
ambulantnej starostlivosti a ďalej do ošetrovateľskej starostlivosti či
domácej liečby a od špecialistov k všeobecným lekárom, ktorým sa majú
zvyšovať kompetencie. Priniesť by to malo úspory a pacientom väčší
komfort a lepšiu dostupnosť.
Nenastal zvrat v zlom hospodárení štátnych nemocníc, ktorým stále rapídnym tempom rastie dlh po lehote splatnosti. Optimalizácia siete nemocníc nenastala. Zvýraznil sa ešte väčšmi chaos v poplatkoch a zväčšil sa priestor pre rôzne neformálne platby.
Okrem SaS a KDH majú ešte relatívne veľmi dobrý zdravotnícky program aj strany Most–Híd a Sieť. INEKO ocenilo, že tieto strany, vrátane OĽaNO-NOVA prevzali do svojich programov viaceré z dlhodobo presadzovaných myšlienok inštitútu, najmä čo sa týka potreby väčšej transparentnosti – meranie a zverejňovanie údajov (aj vo forme rebríčkov) o kvalite a efektívnosti poskytovanej zdravotnej starostlivosti a porovnávanie (benchmarking) a zverejňovanie cien nakupovaných tovarov a služieb v zdravotníctve. Plány SNS v zdravotníctve boli inštitútom INEKO ohodnotené ako najmenej prínosné. SMER-SD nepripravil pre voličov žiadny volebný program.