Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.
Ak nakupuje totožný liek jedna veľká štátna nemocnica aj o 100 až 300% drahšie ako druhá veľká štátna nemocnica, tak je vysoko pravdepodobné, že tu niekde dochádza k nehospodárnym nákupom, lebo také obrovské cenové rozdiely sú neštandardné a nedajú sa obhájiť napríklad ani úsporami z rozsahu pri nákupe veľkého počtu balení. Lieky sú komodita, pri ktorej sa dá veľmi úspešne realizovať centrálny nákup. Aj skúsenosti z nedávnej minulosti ukázali, že sa ním dá ušetriť zaujímavý objem peňazí
Pri súčasnej obmedzenej súťaži medzi zdravotnými poisťovňami, pri dominantnom postavení VšZP a pri vysokej informačnej asymetrii by znamenalo zrušenie povinnosti poisťovne uzavrieť so všeobecným lekárom zmluvu väčšie riziko zneužitia tohto dominantného postavenia voči vo vyjednávaniach slabším lekárom, čo by sa mohlo dotknúť pacientov vo forme zhoršenia dostupnosti najčastejšie využívanej zdravotnej starostlivosti.
INEKO spúšťa portál CenaZaMonopol.sk, ktorého cieľom je poukázať na alternatívy použitia verejných výdavkov na veľké projekty, ktoré vláda plánuje realizovať. Prvým takýmto projektom je zámer vlády odkúpiť, resp. vyvlastniť súkromné zdravotné poisťovne a vytvoriť jednu monopolnú poisťovňu spravovanú štátom.
Je vhodné obmedzovať nadmerný dopyt po zdravotníckych službách a zbytočné návštevy u lekára. Avšak určite efektívnejším spôsobom, ako sú povinné odporúčacie lístky praktického lekára, by bolo zavedenie regulačného paušálneho poplatku pacienta pri návšteve špecialistu bez odporúčacieho lístka.
Mäkké pravidlá hospodárenia veľkých štátnych nemocníc spôsobujú, že zle hospodáriaci subjekt nie je za svoje konanie potrestaný štandardnými prostriedkami, ako sú exekúcia alebo konkurz. Naopak je odmenený stále ďalšími oddlženiami zo strany štátu a politickým ubezpečovaním každej vlády, že privatizácia štátnych nemocníc je apriori vylúčená. Riaditeľom sa neoplatí konsolidovať. Nemajú na to motiváciu, pretože po nástupe ďalšej vlády je pravdepodobné, že ich vymenia.