Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.
Je to dôkaz neefektívnej pomoci štátu pri hospodárení VšZP. Neefektívnosť pomoci je ešte podčiarknutá nevyhnutnosťou poskytnúť rovnakú možnosť odplatného postúpenia dubióznych pohľadávok súkromných zdravotných poisťovní na Slovenskú konsolidačnú, aby neboli porušené pravidlá EÚ. Ak by bola VšZP rozdelená na viac častí a sprivatizovaná, nemusel by štát takto postupovať a navyše by sa zvýšila súťaživosť na trhu so zdravotným poistením.
Treba presne definovať základný balík zdravotnej starostlivosti hradenej z verejného zdravotného poistenia - teda na aké výkony a služby, v akej kvalite, kde a dokedy má nárok pacient bez nutnosti si priplácať. Nad rámec toho treba umožniť sociálne únosnú regulovanú finančnú spoluúčasť pacientov na liečbe, ktorá určite spravodlivejším a často aj efektívnejším a civilizovanejším spôsobom vyrovnáva dopyt s ponukou pri zdravotníckych službách. V opačnom prípade bude táto rovnováha nastoľovaná živelne - napr. cez dlhé čakanie, rôzne polooficiálne poplatky, úplatky a rôzne dary, prípadne zhoršenú kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti. A taktiež treba lepšie merať a zverejňovať kvalitu a efektívnosť poskytovanej zdravotnej starostlivosti.
Je dobré, že sa zvyšuje daňová transparentnosť. Môže ísť ruka v rukáve s následným tlakom verejnosti, ktorý by mohol motivovať platcov neadekvátne nízkej alebo žiadnej dane, ak sa porovná voči ich výnosom (resp. príjmom), odvádzať daň v korektnej výške. Veritelia si zároveň dokážu vytvoriť lepší obraz o možnostiach dlžníkov splácať svoje záväzky.
Síce na portáli nemocníc http://nemocnice.ineko.sk/ nenájdete informácie, v ktorých nemocniciach sa najviac upláca, zato však na ňom nájdete mnoho údajov hovoriacich o parametroch kvality, efektívnosti a transparentnosti jednotlivých zariadení, s ktorými sa najnovšie pohral aj Denník N.
Ak neexistujú dobre nastavené formálne pravidlá, ktorými by sa vyrovnával dopyt s ponukou, akými by bolo napríklad definovanie nároku pacienta a regulovaná spoluúčasť, tak potom sa dopyt s ponukou vyrovnáva živelne, napríklad cez dlhé čakanie, rôzne polooficiálne poplatky, úplatky a rôzne dary.