O projekte i-Health

Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.

 

Aktuality

O črtajúcom sa novom ministrovi zdravotníctva

Nezáleží na tom, či to bude lekár alebo manažér, ale čo bude v zdravotníctve presadzovať a či sa mu to zároveň aj podarí implementovať. Nevýhodou v rezorte nezainteresovaného nestraníka je, že sa bude musieť určitý čas s cudzím rezortom len zoznamovať a tiež je nepravdepodobné, že má v šuplíku pripravenú komplexnú reformu zdravotníctva. Výhodou môže byť, že prinesie svoj nezaťažený manažérsky pohľad zvonka.

Dátum: 18.03.2016
 
O hodnotení programových priorít budúcej vlády

Programové priority hodnotíme tak, že z nich vyplýva, že zdravotníctvo nebude prioritou nasledujúcej vlády. Chýba jasná predstava, kam má slovenské zdravotníctvo smerovať. Vôbec sa nehovorí o probléme finančnej (ne)udržateľnosti systému. Medzi prioritami sú samozrejmosti, s ktorými súhlasia všetci a mali tu už dávno fungovať (DRG, eHealth). Z dokumentu nie je známe, akými konkrétnymi opatreniami chcú strany dosiahnuť "viditeľný posun v kvalite poskytovania zdravotníckej starostlivosti a pri transparentnom nakladaní s verejnými zdrojmi". Uverejnené programové tézy nedávajú náznaky, že by to malo nastať.
Pozitívne vnímame navrhované zastúpenie opozície v kontrolných orgánoch VšZP a ÚDZS.

Dátum: 17.03.2016
 
O konkrétnych bodoch programových priorít budúcej vlády

Priestor pre lepšie regulovanie zisku zdravotných poisťovní tu bezosporu existuje, avšak ideologická motivácia niektorých strán pri tomto bode môže mať za následok, že s krvavými očami síce manifestačne zasadíme ranu "triednemu nepriateľovi", ale zároveň zabijeme aj súťaživosť medzi poisťovňami, zárodky konkurenčného prostredia a motiváciu efektívne nakupovať zdravotnú starostlivosť.
Myslíme si, že jednou z možností ako regulovať zisk poisťovní je postupné rozširovanie okruhu zdravotných výkonov, na ktoré sa dlho čaká, do regulačného rámca. Ak by mala poisťovňa pri týchto výkonoch čakajúcich, nemohla by si vyplatiť zisk.

Dátum: 17.03.2016
 
O skúšobnom spustení eHealthu

Premrštené náklady a meškanie relativizujú potenciálne spoločenské úžitky z tohto projektu a pri porovnaní so súkromným sektorom vidno, že to ide robiť výrazne lacnejšie, lepšie a rýchlejšie. Súkromné iniciatívy boli dôsledkom otáľania štátu a čiastočne suplujú štát a jeho meškajúci eHealth. Ak by štát rozmýšľal ako riadny hospodár, mohol prevzatím súkromných riešení pri elektronizácii služieb dosiahnuť za menej peňazí rovnaké ciele, ako boli plánované pri štátnom eHealth-e.

Dátum: 17.03.2016
 
O plusoch a mínusoch Ficovej vlády v zdravotníctve

Plusy: PCG, tlak na posilňovanie PAS a všeobecných lekárov, reporting marketingových výdavkov farmafiriem.
Mínusy: absencia systémových zmien, zadlženosť štátnych nemocníc, predražené tendre, nejasné zazmluvňovanie zo strany VšZP, konflikty záujmov, žiadna optimalizácia siete, meškajúci eHealth a DRG, chaos v poplatkoch, projekt jednej zdravotnej poisťovne.

Dátum: 04.03.2016
 
Stránkovanie:
 
 
 
Copyright © 2025 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS