Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.
V Slovenskom rozhlase bolo oddovodnenie, preco prezidenta Kisku operovali v Plzni. Slovensky lekar – specialista na artroskopiu povedal, ze na Slovensku takuto operaciu vykonavaju len v sukromnej nemocnici v Kosiciach-Saci, a ze v Plzni maju s artroskopickymi operaciami bedroveho klbu bohate skusenosti a dobre zazemie
Tak ako aj pri eHealth, tak aj pri zavádzaní DRG-systému určite existujú latentní odporcovia tohto procesu vnútri zdravotníckeho sektora, nakoľko sa jeho implementovaním môžu zmeniť toky financií smerom k efektívnejším poskytovateľom a ešte väčšmi sa odkryje neporiadok v neefektívnych zariadeniach. Doplatiť by na to mohli aj štátne zariadenia. Tomu sa však štát bude snažiť aj v rámci DRG predísť, a preto existuje riziko opätovného zvýhodňovania štátnych nemocníc, aj keď určité prechodné obdobie v prípade hroziaceho výraznejšieho poklesu príjmov je opodstatnené.
Návrh MŠ SR znie ako vítaný posun správnym smerom. Žiaľ, zatiaľ nevieme, či ide len o želanie ministra, alebo vážne mienený prísľub, za ktorým už sú adekvátne kroky na jeho naplnenie. Z názvov nových receptov sa nedá posúdiť, či modernejšie iba znejú alebo výživovým odporúčaniam konečne zodpovedá aj skladba živín. Každopádne nové recepty budú len kvapkou v mori starších zavedených receptov, s ktorými jedálne pracujú. Dôležitejšie preto bude, či sa odporúčaným výživovým dávkam (WHO i Úradu verejného zdravotníctva SR) prispôsobia doterajšie recepty, ktoré budú naďalej tvoriť výraznú väčšinu ponúkaných jedál.
Európska komisia nás kritizuje za zaostávanie v oblasti digitálnych verejných služieb v zdravotníctve, kde sa umiestňujeme na posledných miestach v EÚ. Určite sa však v slovenskom zdravotníctve nájdu takí, ktorým dnešný stav neporiadku a netransparentnosti vyhovuje, a potom z neho ťažia, a v spojitosti so slabým politickým líderstvom v rezorte zdravotníctva to potom má za následok meškanie a predražovanie zavádzania elektronických verejných služieb v tomto sektore.
Pre Slovensko by bolo prínosom, keby chceli vstúpiť na náš zdravotnícky trh aj ďalšie súkromné subjekty, nakoľko veríme, že konkurenciou, a teda fungujúcou súťažou sa dá docieliť kvalitnejšie a efektívnejšie zdravotníctvo. V súčasnosti má v slovenskom zdravotníctve výrazne najsilnejší vplyv štát. Táto dominancia nášmu zdravotníctvu neprospieva. Ak by podobné dominantné postavenie na trhu získal nejaký súkromný subjekt, predstavovalo by to zvýšené riziko zneužitia tohto postavenia a vzniku monopolnej renty, a teda spoločenskej neefektívnosti. Ak však existuje súťaž na trhu a kvalitná regulácia prostredia, vrátane merania a zverejňovania kvality a efektívnosti poskytovaných služieb, nepredstavuje ani vertikálna integrácia (vlastníctvo poisťovne, lekární a nemocníc jedným súkromným subjektom) príliš veľké riziko pre spoločnosť. Naopak, môže prinášať na trh rôzne inovácie, ktoré umožňuje táto integrácia.