O projekte i-Health

Táto stránka vznikla v spolupráci inštitútu INEKO a zdravotnej poisťovne Dôvera. Určená je najmä pre odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zdravotníctvo. Stránka má podporiť diskusiu o súčasnom systéme zdravotníctva a možnostiach jeho zlepšenia, sprostredkovať názory jednotlivcov a organizácií (vrátane INEKO), ako aj relevantné fakty a literatúru. Podľa vzájomnej dohody Dôvera nezasahuje do výstupov INEKO uvedených na tejto stránke.

 

Aktuality

Raši chce učiť lekárov „dobrým mravom“

MZ SR chce vypísať tender za viac ako 1 mil. EUR na vypracovanie komunikačných štandardov - návodov, ako sa správať k pacientom. Ich adresátom má byť 22 štátnych nemocníc. Až 60% sťažností, ktoré prešetroval Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, sa týkalo nesprávneho prístupu a komunikácie lekára s pacientom. "Komunikácia medzi pacientom a lekárom patrí k najväčším rezervám v oblasti zdravotníctva,“ tvrdí analytik HPI Tomáš Szalay.
Dátum: 23.04.2010
 
Dostupnosť lekárov je výrazne lepšia

Martin Kultan, riaditeľ úseku nákupu zdravotnej starostlivosti poisťovne Dôvera: Vplyv zavedenia tzv. výmenných lístkov sme nepocítili. A to ani na poklese počtu vyšetrení u špecialistov, ani na znížení nákladov na špecializovanú ambulantnú starostlivosť. Očakávania, že výmenné lístky budú regulovať dopyt po zdravotnej starostlivosti, čísla v Dôvere teda nepotvrdili.
Dátum: 22.04.2010
 
Situácia sa bude ešte zhoršovať

Andrej Janco, šéf Slovenskej únie lekárov špecialistov: Keď si pozriete volebné programy strán, nikto nepočíta s tým, že by špecialistu zaplatil. Ak sa to nezmení, ešte viac sa zvýrazní nedostatok špecialistov v SR a narastú rady čakajúcich pacientov a korupcia. Viac lekárov bude odkázaných na vedľajší príjem od firiem. Keď chce pacient niečo navyše, nech si zaplatí. Keď chce štandard, nech neplatí.
Dátum: 22.04.2010
 
Kvalita sa skrýva. Čiastočne je na webe

Nájsť toho najlepšieho špecialistu je pre slovenského pacienta ťažké. Môže sa spoliehať len na vlastné skúsenosti alebo na odporúčania príbuzných či známych. „Dnes neexistuje žiadna možnosť, aby pacient objektívne zistil, ktorý lekár je lepší,“ hovorí Ladislav Pásztor, prezident Asociácie súkromných lekárov. Podrobnejšie merania kvality lekárov si nechávajú zdravotné poisťovne zatiaľ len pre vlastné potreby. Verejne prístupné je len zo zákona povinné hodnotenie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti podľa vyhodnotenia indikátorov kvality (pozri VšZP a SZP a Union).
Dátum: 22.04.2010
 
Pacienti fakultnej nemocnice najviac chvália Antolskú

Fakultná nemocnica s poliklinikou Bratislava zverejnila výsledky prieskumu spokojnosti svojich pacientov, z ktorého vyplynulo, že pacienti sú celkovo najviac spokojní s pracoviskom na Antolskej ulici v Petržalke (97,41% opýtaných). Nasledujú nemocnice Ružinov (95,90%), Kramáre (92,21%) a pracovisko na Mickiewiczovej ulici v Starom Meste (85,12%). Pacienti odpovedali na otázku: „Zvolili by ste si znova toto pracovisko (oddelenie, kliniku) aj v prípade opakovanej hospitalizácie?“ Bolo zistené, že hodnotenie celkovej spokojnosti pacientov najvýznamnejšie koreluje s hodnotením prístupu ošetrujúceho lekára, so spokojnosťou s poskytovaním ošetrovateľskej starostlivosti a s hodnotením hygieny a čistoty. Prieskum sa uskutočnil od júla do decembra 2009 a použitých v ňom bolo 8141 platne vyplnených dotazníkov.
Dátum: 21.04.2010
 
Stránkovanie:
 
 
 
Copyright © 2025 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS