Prečo sa ľudia rozhodujú pre zmenu poisťovne ?

Zuzana Matuščáková, Hospodárske noviny:
Ako v súčasnosti vnímate prepoisťovanie poistencov a aké sú rozdiely napr. oproti minulosti? Myslíte si, že existuje spojitosť medzi vynaloženými finančnými prostriedkami na marketing a celkovo marketingom a záujmom pacientov prepoistiť sa? Aké sú podľa vás najčastejšie dôvody k zmene poisťovne a prečo si myslíte, že v minulom roku sa najlepšie darilo poisťovni Union? (Prestúpilo tam najviac ľudí.)

Dušan Zachar, INEKO:
Myslím si, že prepoisťovacia kampaň beží v zásade podobne ako minulý rok. Miera nekalých praktík sa pravdepodobne udrží na znesiteľnej úrovni, ktorá zásadnejším spôsobom neovplyvní poistencov, aby húfne prestupovali. Samozrejme, novinkou oproti minulému roku je to, že sa prevalila informácia o zlom hospodárení VšZP, čo zapríčinilo, že štátna poisťovňa sa dostala na titulky novín a do ozdravného režimu, ktorý jej dáva len obmedzený manévrovací priestor, a tým pádom aj menší priestor na rozvoj svojich služieb a ponuky. To všetko môžu poistenci zohľadniť vo svojom rozhodovaní. Poistenci sa rozhodujú rôzne, niektorí majú zlú osobnú skúsenosť, preto prestupujú, alebo dajú na pozitívnu či negatívnu referenciu známych alebo svojich lekárov, iní reflektujú na rôzne bonusové programy, programy refundácie doplatkov za lieky, krátke čakacie lehoty, väčší rozsah preplácaných výkonov, vakcín, liekov – nadštandardu, sieť zazmluvnených poskytovateľov, lepšiu komunikáciu, imidž a pod.

Marketingové akcie (reklama) v prepoisťovacom období majú svoj zmysel, najmä ten informačný, avšak myslím si, že nefungujú ako hlavný faktor, ktorý ovplyvňuje ľudí na prestup medzi poisťovňami. Môžu byť však doplnkovým nástrojom na presviedčanie a utvrdzovanie poistencov.

Union ZP zaznamenala za posledných 7 rokov, s výnimkou roku 2013, kedy sa stala terčom štátnych nemocníc, ktoré s ňou odmietali uzavrieť zmluvy práve v kritickom čase vrcholiaceho prepoisťovacieho obdobia, stále relatívne vysoké prírastky poistencov. Na dôvody prírastkov pre Union nemám analýzu, avšak jeden z nich môže byť ten, že Union využíva na aktívne lákanie poistencov v najväčšej miere maklérov (má na to know-how aj v dôsledku toho, že skupina Union pôsobí aj v iných sférach poistenia) a jej meno na rozdiel od Dôvery a VšZP nevytvára v spoločnosti kontroverzné asociácie.



Písané 14.9.2017 pre Hospodárske noviny.



 
 

 
Copyright © 2017 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS