O konflikte záujmov bývalého ministra Čisláka

Kristína Böhmer, Hospodárske noviny:
Bývalý minister zdravotníctva Čislák ešte vo funkcii odklepol pomoc penťáckemu Pro Care na nákup CT prístroja. Od júla tohto roku tam robí poradcu. Nie je to príklad toho, ako sa v zdravotníctve za štátne peniaze buduje budúca kariéra? Nedá sa to považovať za porušenie zákona, keďže ešte neubehol ani rok, od kedy skončil vo funkcii ministra zdravotníctva, a už začal pracovať vo firme, ktorej odklepol finančnú pomoc? Ak to nie je porušenie zákona, ale len jeho obídenie, nemali by sa sprísniť pravidlá, aby sa takéto veci nestávali?

Dušan Zachar, INEKO:
Rýchle zamestnanie sa bývalého ministra zdravotníctva za SMER, ktorý svojimi deklaráciami a počas ministrovania prezentovanými predstavami o zdravotníctve nebol kompatibilný so zdravotníckou víziou finančnej skupiny Penta, spolu s poskytnutím štátneho finančného príspevku, z ktorého benefitoval Pro Care, vyvoláva celkom prirodzene pochybnosti o tom, čo bolo skutočnou motiváciou aktérov na uzavretie vzájomnej spolupráce. Myslím si, že príslušné ustanovenia zákona o konflikte záujmov by sa mali sprísniť (napr. znížiť prípustnú sumu, za ktorú sa môže bývalý vysoký verejný funkcionár zamestnať u toho, komu poskytol nejaký dar či inú výhodu, predĺžiť obdobie, kedy sa nie je možné zamestnať) a dôsledne dodržiavať a vynucovať si najmä ducha, čiže pôvodný zmysel zákona. A najmä verejnosť by potom mala vo voľbách sankcionovať tých politikov (a ich strany), ktorí obchádzajú, resp. porušujú duch zákona, hoci sú možno niekedy v súlade s formalisticky vnímaným znením zákona.


Z vyjadrenia bolo citované 24.8.2016 v článku na portáli HNonline.sk.


 
 

 
Copyright © 2019 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS