O rebríčkoch spokojnosti pacientov

Kristína Grebačová, Hospodárske noviny:
Podla rebricka Dovery je najhorsie hodnotena Univerzitna nemocnica Bratislava. Preco podla vas prave najvacsia koncova nemocnica s najvacsim dlhom ma este aj takyto nelichotivy vysledok od pacientov? Moze to byt aj strava alebo izby? Su taketo rebricky dolezite pre nemocnicu alebo pre pacientov, aby si vybrali, kam pojdu?

Dusan Zachar, INEKO:
Dozaista hrá aj prostredie svoju rolu, čo sa týka vnímania zo strany pacientov a ich spokojnosti s nemocnicou. Ak zo stien opadáva omietka, mnohé budovy a ich zariadenie nespĺňajú ani základné normy hygieny a štandardov kvality, na toaletách chýba WC papier, tak to neprispieva k dôvere pacienta v nemocnicu. Čisté prostredie s moderným zariadením a vybavením je jedným z predpokladov, že sa pacient bude cítiť spokojný, čo tiež pozitívne vplýva na progres v jeho liečbe. Samozrejme, ak nemocnica dlhodobo generuje straty a navyšuje dlh, a personálne náklady dosahujú niekedy až 80-90% príjmov od poisťovní, tak neostávajú nemocnici žiadne peniaze na svoju obnovu a investovanie do modernizácie infraštruktúry. To sa týka aj UNB.

Takéto rebríčky sú dôležité tak pre pacientov, ako aj pre poisťovne a iných stakeholderov, aby sa vedeli lepšie rozhodovať. Poisťovne, aby vedeli aj na základe tohto indikátora kvality odmeňovať poskytovateľov, pacienti, aby si pri plánovaných výkonoch mohli vyberať aj na základe tohto indikátora a ostatní, aby tlačili na poskytovateľov, aby zlepšovali svoje služby, prostredie a starostlivosť. Vzájomné porovnávanie motivuje a tlačí na zlepšovanie kvality.


Z vyjadrenia bolo citované 18.5.2016 v článku Hospodárskych novín.






 
 

 
Copyright © 2019 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS