O tom, prečo poskytovatelia nepoužívajú moderné technológie pri komunikácii s pacientom

Veronika Folentová, denník SME:
Pripravujem temu o tom, ako sa dnes vyuzivaju moderne technologie v komunikacii s pacientami a ci sa technologie vyuzivaju dost. Poistovne ponukaju niektore aplikacie, lekari vsak napriklad vobec nevyuzivaju moderne technologie. Napriklad SMS notifikacie.
Preco to tak je? Je to preto, ze lekari su casto vo vysokom veku, a preto sa do toho nepustaju? Pomohlo by to podla vas pacientom, ak by zdravotnictvo zacalo viac vyuzivat modernu technologiu na komunikaciu ci vzdelavanie? Ak ano, ako?

Dušan Zachar, INEKO:
Podľa môjho názoru je to zapríčinené rôznymi faktormi. Medzi poskytovateľmi je relatívne nízka súťaživosť, niektorí sú štátom a legislatívou zvýhodňovaní a poisťovne ich neodmeňujú na základe kvality a efektívnosti liečby. Zdravotníctvo “zadarmo” a jeho vysoká informačná asymetria spolu s nedostatočným zverejňovaním informácií o výsledkoch liečby, o kvalite a efektívnosti poskytovanej zdravotnej starostlivosti jednotlivými poskytovateľmi nedáva verejnosti možnosti vytvárať tlak na poskytovateľov, aby sa zlepšovali, aby zlepšovali procesy, vrátane používania moderných technológií v komunikácii s pacientom. Viac trhu a zároveň transparentnosti by tomu pomohlo.


Z vyjadrenia bolo citované 29.7.2014 v článku denníka SME.


 
 

 
Copyright © 2019 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS